port lincoln naar melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van wilco danielle - WaarBenJij.nu port lincoln naar melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van wilco danielle - WaarBenJij.nu

port lincoln naar melbourne

Door: wilco

Blijf op de hoogte en volg wilco

30 Januari 2014 | Australië, Melbourne

sorry sorry sorry,
het heeft deze keer wel heel erg lang geduurd voordat er weer een verhaal op staat.
Maar goed bijdeze,

We waren met ons verhaal gebleven bij het plaatsje port Lincoln. Een klein plaatsje met niet te veel te doen. 50km voor dit plaatsje was nog wel een nationaal park wat zeker de moeite waar was.
Hagel witte stranden zo lang en zo breed met hoge zand duinen waar je van af kunt snowboarden. Helaas hebben wij dit niet gedaan omdat wij geen 4x4 hebben. OKee en niet te vergeten niet zomaar een snowboard kunnen toveren.
Naar weer een paar honderd km te hebben gereden en een paar mooie stadjes te hebben gezien. Kwamen wij aan in Whyalla, Dit is het plaatsje waar wij kerst hebben gevierd. Zo als wij het kerst vieren noemde. Zwembroek aan bakken op het strand. heerlijk. Keer wat anders maar zeker niet verkeerd.

Na 3 dagen op deze gratis plaats te hebben gestaan.
Zijn we door gereden naar Adelaide. Hier hebben we het even moeilijk gehad. We moesten Danielle haar ouders op pikken van het vliegveld. Dus we waren al 2 dagen voor tijd bij Adelaide proberen een camping te vinden. De hele dag rond gereden om een verdomde camping te vinden. naar 6 keer nee te hebben gehoord dan eindelijk 1 die kon voor 1 nacht. Omdat het hier toen zomer vakantie was. vervolgens de volgende dag weer op zoek naar aan camping voor 3 dagen want we wouden naar het vliegveld niet te ver meer reiden in het donker. Uiteindelijk een camping gevonden waar dit kon 60km uit de stad.
Daar ons tentje op gezet die de komende 3 weken onze grootste vriend werd.
De volgende dag zijn wij al vroeg richting Adelaide gegaan om de stad te bekijken.
Wij moeten zeggen het is een mooie stad.
Alleen een beetje raar. Op zaterdag en zondag zijn alle winkels dicht in het noorden en westen van de stad. Dus 50% van de winkels zijn dicht.

Daar even lekker door de winkeltjes gewandeld en lekker uit eten geweest. Bedankt pap en mam en opa en oma. Die hadden we nog over van Danielle haar verjaardag ;)
Naar het eten zijn wij in de auto gestapt en hebben we henk en marijke op gehaald.
Komen wij op het vliegveld aan shit he. Alleen maar van die klote parkeer garages. Die boxen bij ons op de auto passen daar niet onder door dus we kunnen daar niet in. Maar weer het vliegveld af. gelukkig was het een klein vliegveldje.
Bij de ikea geparkeerd jaja die hebben ze hier ook. Alleen geen 1 euro ontbijt ;) helaas.
Toen maar snel naar binnen gegaan omdat ze er al bijna waren.
En gelukkig we waren op tijd. Het was maar even wachten.
Naar alle spullen gepakt te hebben op naar de camping en slapen.

De volgende dag begon de trip met vier ons vier in de auto.
We gingen richting coorong nationaal park. Dat hadden ze beter een andere naam kunnen geven want het was alles behalve indrukwekkend. Nou ja het was de meest stinkende plek waar wij ooit waren geweest. Het was heel bruin water en er hing een lucht niet normaal. De tranen sprongen ons in de ogen. Zo een slecht start voor henk en marijke.
Naar dit zijn wij door gereden naar blue lake dit was een vulkaan maar staat nu vol met water. Het water is zo helder blauw schitterend. Dit omdat hij 70meter diep was en de wanden zo stijl zijn.
Hier maar lekker een dominos pizzatje gegeten. Onze wekelijkse behoefte maandag of dinsdag 5 dollar pizza 3,5euro lekker lekker.

De volgende dag begon de Great ocean road.
Geweldig wat een toch. Schitterende.
Hele mooie klifs gezien. En de 12 apostelen. Dat zijn 9 rotsen die recht uit het water steken. Het waren er 12 vandaag de naam.
Wij proberen altijd op een gratis camping te staan en willen nooit betalen voor 1 dus zo ook nu.
Een gratis camping gezocht. Toen we daar kwamen. Oja, Oke, Eum. Tja hoe gaan we dit doen. Een super grote camping stamp vol. we hebben geparkeerd tegen de bult op en daar geslapen. de laten we zeggen. Ons hooft lag een kissie bier hoger dan onze voeten. Waar dat kissie nou in eens vandaan kwam? De drenthe zit toch nog ergens verscholen.

De volgende dag weer heerlijk over deze super mooie wegen gereden en het was alleen maar genieten. Reiden met zee uitzicht constant. Zwemmen in kleine baaitjes onder aan deze klif s kleine witte zandstrandjes.
Henk zwemmen met kleren aan. Of was dat niet opzettelijk henk.haha
Henk dacht dat als water terug trok het niet zo hard weer terug kwam. Dus daar kwam ie. spartelend weer boven haha naar een dikke golf. Daar gingen zijn droge kleren.

Toen weer verder gereden voor een slaap plek.
Hier kwamen henk en marijke er achter dat het voor ons ook niet altijd roze geur en maane schein is. Al hoor ik jullie nu denken. ECHT WEL.
Opzoek naar een slaap plek zoeken en zoek zoveel plekken voor campers met wc en douche. Maar daar mogen wij niet staan want we zijn niet zelf voorzienend. En ze zijn streng daar in. Dus uiteindelijk 5 campings en 70km verder een camping die ons ergens achter op een veldje kon droppen. jakpot prijs maar goed het was al stik donker. en in het donker wil je hier echt niet rijden.

De volgende dag zijn we naar geelong gereden een buitendorpje van Melbourne. Hier hebben we 2 dagen op de camping gestaan. En zijn we deze geweldige stad in geweest. Heel apart de grote straten zijn leuk. Maar vooral de kleine steegjes zij heel speciaal.

Hier hebben we Henk getrakteerd in een baretje met lekkere tappas en bier. Daar hebben we zelf natuurlijk ook van genoten.

Hier ga ik stoppen. Ik weet dat ik achter loop. maar de verhalen komen er aan.

• 30 Januari 2014 - 08:50

Henk En Marijke:

Hallo levengenieters;

Ja hoor de hele vakantie gaat weer aan je voorbij.
    Geweldig wat wij allemaal gezien hebben. Dit hadden we dan ook niet willen missen.
    Nog bedankt voor de hele fijne drie weken, we hebben echt heel veel genoten.
    De eerste dagen eerst weer bij komen. Elke avond om zes uur zijn we kapot en slapen we dan ook even op de bank , haha
    Nu na week zijn we weer aan het klimnaat en tijd verschil gewend.
    Geniet nog van jullie avontuur en het is mooi om alles terug te lezen , en weer te beleven.
    Veel liefs henk en Marijke xxxxxxxx kusjes

• 30 Januari 2014 - 09:55

Gea Gossen:

Ha Danielle en wilco. Wat een leuk verslag van jullie,met elkaar we hadden van henk en marijke een boel gehoord. En een hele belevenis allemaal. Vandaag is het goed koud het is hier min4. Heel veel plezier verder. We horen nog wel weer de volgende keer. Groetjes daar Gea Gossen.

• 30 Januari 2014 - 11:30

Erna :

he allebei weer een mooi verslag van wat jullie daar allemaal beleven.
    al die mooie landschappen die jullie zien geweldig !!
    we hoorde al dat jullie een mooie tijd samen hebben gehad, daar kunnen jullie met veel plezier aan terug denken .
    nu weer met z'n tweetjes verder deze mooie reis afmaken.
    ben benieuwd wat we de volgende keer weer te lezen krijgen.
    veel plezier en geniet ervan liefs Jan en Erna

• 01 Februari 2014 - 11:47

Opa En Oma:

Hallo Wilco en Danielle
    Wij hebben weer van jullie verhaal genoten
    En ook de foto 's waren mooi nou verder was alles goed bij jullie he
    Dus wij kijken weer uit naar de volgende verhalen
    Verder wensen wij jullie nog een goede reis en heel veel kijkplezier
    Van de omgeving
    Groetjes en een dikke knuffel en veel liefs van

Opa en Oma