Melbourne naar sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van wilco danielle - WaarBenJij.nu Melbourne naar sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van wilco danielle - WaarBenJij.nu

Melbourne naar sydney

Door: Wilco

Blijf op de hoogte en volg wilco

23 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Sorry voor het lange wachten.
Het is op het moment in de tattoo shop zo druk dat ik niet veel tijd heb om een verhaal te schrijven.
En eigenlijk is dat natuurlijk alleen maar goed voor ons.
Wij zullen jullie weer op de hoogte brengen van wat er allemaal gebeurt is.

Naar Melbourne zijn wij naar het zuiden gereden richting Philip Islands.
En ja dat klopt het kleine eilandje waar de moto gp racebaan is.
We hebben 1 nacht over nacht op dit eiland en een kijkje genomen bij de racebaan. Dit was echt heel cool.
We hebben een rond toer gedaan, en de pittboxen gezien. De tv en film kamers. Echt leuk om te zien.
Daarna zijn wij naar het westen van het eiland gegaan. want je kunt hier penguin zien. Moesten we gewoon ff 60 dollar pp voor betalen dat dacht ik nie he. Ik ben toch niet gek (mediamarkt) ;)
Toch nog maar een blokje om gemaakt daar. En wat zagen we daar in de kleine huisje, allemaal penguins haha. Gratis. Soms is het beter om eerst verder te lopen.

De tweede dag op dit eiland zijn wij naar een soort van dierentuin geweest maar bijna alle dieren liepen los. We mochten ze voeren echt heel leuk. Wombats tasmanian devil koalas en nog veeeeel meer.

Deze nacht hadden we vlak bij een plaatsje dat gypsy point hete geslapen. Sochtents de camper gepakt en maar eens een kijkje genomen. Echt een super leuk meer en lekker rustig. Hier ben ik even gaan vissen en yes mijn eerste vis gevangen. Henk dacht te gaan zwemmen. Maar twee stappen in het water en hij zij twee grote sting rays. Pijnstaart roggen. En geen kleintjes. Dus Henk was snel genezen van het zwemmen. En de dames hebben heerlijk gelezen in het zonnetje.
Naar een aantal uur lekker relaxt nu snel weer in de camper en weer op pad.

Op naar een gratis camping in het bos.
Toen we aankwamen bij de camping zagen we een zelfde campertje als ons net iets voor de camping staan.
We hebben de camper op de camping neer gezet en Henk en ik zijn even terug gelopen. Twee oudjes met een lekke band. Ik mijn krik opgehaald. En weer eens een bandje vervangen. Ze waren super blij want dit had dit oude mannetje nooit zelf kunnen doen. Voor ons was de goede daad weer gedaan. En dat betekent, houd zoeken kampvuur maken en een biertje in de hand. en de GENIET MODE aan. voor de rest van de avond

Deze nacht was verschrikkelijk het was zo koud en Danielle en ik hebben zo slecht geslapen. Dat we in de ochtend maar naar een mooi strand zijn gereden en hier nog maar ff de ogen dicht hebben gedaan.
Verder hebben we deze dag niet te veel gedaan. Vroeg naar een gratis camping gereden en hier eten gemaakt. Toen kwamen wij er achter dat er een zekering was geknapt en we geen stroom meer hadden. Alle kasten over de kop eindelijk een zekering gevonden. Ondertussen was het al donker. Dus we schenen met een zaklamp rond. Allemaal rode oogjes om ons heen. Wij er naartoe. Allemaal vosjes. Hoe cool

De volgende ochtend zijn we naar een super leuk dorpje genaamd Mago gereden. Super hippie en echt heel erg tof.
Marijke heeft nog een mooie kristal steen gekocht. Voor het geluk in de camper.
Dat dan maar even uit testen en weer op pad. Onze volgende bestemming was een hele speciale. Namelijk het witste strand van de wereld. En geloof het of niet. Wij kwamen daar en er was gewoon niemand. Dus hier maar even lekker van genoten. Hoe gaaf is dat het witste strand van de wereld.
Direct daarna een anders super leuk ding. Naar een super lange rit stijl tegen de berg op met 20km per uur. Kwamen wij in de kangaroo valley. tegen de avond kwamen wij er achter waarom dit de naam kangaroo valley heeft. overal kangaroos en wombats. En deze wombats zijn echt zo cool. super traag maar de kinderen op de camping gingen er achter aan. en dan zijn ze toch in eens wel snel.
Hier ook maar een tweede nacht gebleven omdat het zo mooi was.

De volgende dag zijn we naar Kiama vertrokken. Hier even het informatie center binnen gehopt om te vragen voor een camping in Sydney. Gelukkig bleek dit niet te moeilijk en hebben wij een camping in de stad geboekt.
Hier ook te horen gekregen dat we zeker een kijkje moesten nemen een stukje verder op bij het strand. Dit omdat het een mooi strand was maar ook de de kans heel groot is dat je dolfijnen ziet. En Danielle is al maanden op zoek naar dolfijnen. Naar 3 uurtjes op het strand te hebben gelegen. Waren ze er dan eindelijk.
Danielle helemaal blij.
Klaar om verder te rijden naar sydney. Hier geïnstalleerd op de camping.
Klaar om de stad te verkennen.

Henk en Marijke waren al druk bezig met het wassen en inpakken van de spullen. Want die gingen twee dagen later vertrekken. Maar eerst nog naar Sydney.
Sochtends vroeg de trein genomen. Onze eerste stop was NATUURLIJK het oprahouse en de grote brug. Dit was echt super leuk om te zien en zeker de moeite waard. Hier dan ook direct maar op de boot gegaan om een rondje om het gebouw te varen. Even een half uurtje lekker uitwaaien en foto's maken.
De boot ging ook door naar de grote haven waar de marine zit. Hier zijn wij van boord gegaan en hebben we lekker een pizza gegeten.
Toen onze buiken weer goed gevuld waren hebben wij de hele stad verkent nouja 10% wat een grote stad schitterend.
Na een paar uur rond gedwaald te hebben zijn wij uiteten geweest met een oude vriend van Henk. Voor Henk super leuk om zijn vriend weer te zien. Voor ons vooral LEKKER.
En het was zeker een gezellig avond.

Lekker de tent in gedoken en machtig goed geslapen.
De volgende dag weer de tent uit gebrand. En Henk en Marijke waren al druk bezig alles in te pakken want die vertrekken vandaag. Henk was al goed zenuwachtig voor de vlucht de we zijn optijd vertrokken naar het vliegveld. Op tijd betekend 5 uur te vroeg. ;) haha. Naar een aantal uur wachten afscheid genomen en de trein terug genomen voor onze grote beslissing. Wat gaan wij doen ????????????

Opties
tatoeëren in sydney cool maar moeilijk voor Danielle om een baan te vinden.
Omhoog rijden naar Byron bay en daar werk zoeken. Makkelijk maar 800 dollar benzine.
Door rijden naar Cairns wat is een super leuk backpackers stadje zou 1500 kosten aan benzine en een aantal dagen.
Naar de tijd moest de auto verkocht worden en de prijzen zijn super laag in Sydney.

Uiteindelijk hebben wij heerlijk genoten van onze trip op naar byron bay. Uit eindelijk een goede keuze maar daar kom ik later op terug.

Hier ga ik stoppen anders wordt het te lang.

• 23 Maart 2014 - 13:49

Marianne Hoezen:

Geweldig wat jullie allemaal mee maken. .super ik wens jullie dan ook veel reis plezier en veel succes en geluk !!!

• 23 Maart 2014 - 14:19

Erna:

weer een mooi verhaal jullie beleven wel wat in het buitenland ,maar je blijft
    wel nederlander we blijven zuinig haha .
    Maar ook behulpzaam goed gedaan mannen !!!
    En Danielle heeft eindelijk haar dolfijnen gezien en alle andere dieren mooi hoor .
    Mooi dat jullie samen een mooie vakantie hebben gehad ,en nu samen de laatste
    maanden beleven in dat mooie land !!
    Veel plezier en maak er een mooie tijd van veel liefs Jan en Erna

• 23 Maart 2014 - 14:57

Gea Gossen:

Hay Danielle en wilco.
    Een heel mooi verslag, en wat een belevenis weer.mooi dat het vrrder goed met jullie gaat. Heel veel succes nog even. De groetjes van ons allemaal. Gea gossen.

• 23 Maart 2014 - 20:58

Henk En Marijke:

Hallo tattooshoppers

Hier een bericht vanuit gramsbergen , wat dacht je 21 graden van de week geweest. hoe zo mooi weer.
    Nog een paar weken en dan zijn jullie weer thuis, kan niet wachten.
    Wat een mooi verhaal , wat een belevenis . Kwam me wel heel bekend voor. Telkens dacht ik o ja dat was ook zo. Dat hebben we daar gedaan en beleeft. Je Hebt niet verteld dat er ook in elke stad een domino's is.
    We zijn hier ook druk met werken , maar goed ook gaat de tijd wat sneller.

Je krijgt de groeten van je broer Pascal. die is ook druk ,druk,druk.

Veel liefs Henk en Marijke kusjes xxxxxxxxx

• 31 Maart 2014 - 19:53

Opa En Oma:

Hoi Wilco en Danielle
    Wij hebben weer heel erg genoten van jullie reisverslag
    maar allereerst Wilco willen wij jou feliciteren met jou verjaardag
    en nog heel veel gelukkige jaren wensen
    Maak er samen maar een fijne dag van
    Een dikke knuffel van opa en oma
    En tot over een paar maandjes
    groetjes voor jullie beiden