van Sydney terug naar Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van wilco danielle - WaarBenJij.nu van Sydney terug naar Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van wilco danielle - WaarBenJij.nu

van Sydney terug naar Perth

Door: Wilco

Blijf op de hoogte en volg wilco

14 Mei 2014 | Australië, Perth

Het is nu al een tijd geleden dat ik jullie voor het laatst op de hoogte heb gebracht.
Dus laat ik daar nu maar eens mee beginnen.

In ons laatste verhaal waren wij gebleven in byron bay. Dit is echt een super leuk hippie dorpje. Aan de zee.
Hier hebben wij de eerste 2 dagen gestaan om op zoek te gaan naar een tattoo shop. Helaas liepen de zaakjes iets terug dus was het niet druk genoeg om aan het werk te komen.
Naar dat gehoord te hebben hebben wij besloten om naar gold coast te gaan. Maar voor dat eerst nog even naar crystal castle. Dit is een boeda tuin. Met de mooiste bloemen en overal wandelpaden met kristallen aan de zij kant. Echt indrukwekkend ook omdat het rust uitstraalde. Iedereen was stil en rustig echt heel erg leuk.
In het midden stond een mega grote boeda ik denk zoon 4meter hoog

Toen wij terug gingen naar de camper. En ik keek op mijn telefoon.
Eindelijk geluk een tattoo shop die in mij geïnteresseerd is. En in gold coast nog wel.
Die avond nog even met een paar leuke mensen daar een paar biertjes gedaan. En de volgende dag richting gold coast.

De volgende dag aangekomen in gold coast,
Gelijk op gesprek gegaan bij de tattoo shop. Nouja shops.
De eigenaar heeft 5 shops. En ik mocht kiezen waar ik wou. De eigenaar was super vriendelijk dus een goede start.
Ik kon zondag beginnen en hij regelde een camping voor ons en helemaal geen problemen.
De camping is super netjes. Direct aan het strand en dicht bij het centrum. Dus echt een schitterende plek. Oja de wijk heet Miami nice.

Danielle is de volgende dag de hele dag aan het solliciteren geweest. Helaas zonder succes.
Maar goed afwachten.

Okee het is zondag eindelijk zo ver ik mag weer tatoeëren BLIJ.
De dag begon goed. Een tattoo op de borst bij een jongen. Leuke job. Ook de jongen waar ik mee werkte was vriendelijk.
TOT. Er een andere collega binnen kwam. Hier zou ik de volgende dag mee moeten werken. Hij zij wie is dat. Wat doe jij hier. Ik antwoordt netjes ik kom hier werken. Zijn antwoordt was nee dat gebeurt niet want dan steel jij geld van mij. WOW dat had ik niet verwacht binnen 5 min.
Hij begon te bellen met de baas. Of hij weg of ik weg.
Nouja ik zie wel. De volgende klant kwam binnen. Dus ik ging professioneel door. Een tattoo in de nek. Daarna een vraag om een tattoo in het gezicht. Daarna een aanvraag voor een nek. Ai.
Ik was al bang dat het zoon shop was.

Te veel agressie niks voor mij. Met dat ik dacht ik blijf hier niet kreeg ik telefoon. Het was de eigenaar. Mijn antwoordt : zeg maar niks ik weet wat mijn collega zijn. Ik ben weg mzzl.

Leuk gold coast ;(
Beter de eerste dag achter komen als naar een tijdje.

De volgende dag een kijkje genomen in surfers paradijs. Maar ik snapte de naam niet helemaal. Shit golven en super commercieel dus. Ik geloof niet zo veel van het woordje paradijs.
Dat was dan toch eerder byron bay wat lekker hippie en rustig is.

De laatste dag in gold coast zijn wij naar springbrock nationaal park geweest. echt heel erg mooi om te zien. Verschillende watervallen en grote canyons. Helaas was ik super ziek. Het was 40 graden en ik stond de beven als een rietje met kippenvel op mijn armen.
Dus nog even rond gereden en terug naar de camping.
Lekker chocomelk gemaakt en filmpje gekeken.

Ik zijn net de laatste dag in gold coast.
Want wij hebben besloten dat wij terug gaan naar perth.
Zelfde tattoo shop.
Nu alleen het grote punt de auto moet eerst verkocht worden.
En waar gaan we dat doen.
Oja natuurlijk byron bay genoeg reizigers daar.
En dat was precies de spijker op zijn kop.
We kwamen daar aan en hebben de auto op gumtree gezet. En papiertjes op de ramen.
Binnen 1 dag 4 telefoontjes.
En de volgende dag verkocht. Dit is leuk om te vertellen voor de reizigers onder jullie. Wij hebben in het begin een iets duurdere camper gekocht 6000 dollar. Maar uit eindelijk een goede investering. Want we hebben geen problemen gehad. En nu verkocht voor 6000 dollar.

Dat betekend dat wij maar een paar campings hebben betaald en verder gratis hebben gekampeerd.
Dus opzich de beste manier om Australië te reizen.

1 klein dingetje de mensen die onze camper kochten wouden hem gelijk mee. En natuurlijk zeggen wij geen nee. Dus het hostel aan de andere kant van de weg maar geboekt. en hier 3 dagen in gezeten. Een keer wat anders maar eigenlijk wel heel gezellig.
Lekker zwembad erbij dus daar lekker van genoten.
Die avond op de grond gelegen van het lachen Karaoke avond schitterend. Zet een paar Engelsen op het podium en je kunt mij wegvoeren. Verkleed en zo vals schitterend.

De volgende dag was het tijd om te gaan. We hadden een jongen in het hostel gevonden die ook naar het vliegveld moest en hij had een auto gehuurd.
Dat was mooi geluk want het was 2 uur rijden. Dus een bus of taxi was aardig duur geweest. Dus met hem mee in de auto was de beste optie.
Eenmaal op het vliegveld eum hoe zal ik het noemen. Eum. GAOS.
Te veel kilo in elke tas. Dus dingen weg gooien en in een andere tas dingen overpakken.
Uiteindelijk is alles goed gekomen. In checken en vliegen maar.

Aangekomen in Perth direct het hostel ingesprongen en op zoek naar een gezamenlijk huis.
Dit heeft 3 dagen geduurd. Maar wel een super leuk huisje gevonden.
Delen met twee andere koppels is ook super leuk een Italiaans koppel en een Frans koppel.

Verder hebben wij deze drie maanden heel erg veel gewerkt. Soms 6 dagen per week en soms 7 dagen per week.
Verder moet ik eerlijk zijn hebben we heel erg weinig gedaan. Op onze dagen vrij hebben wel lekker aan het strand gelegen. En op de dagen dat wij werkten hebben we heel erg veel geleerd.
Ik zeg wij hebben gewerkt want uit de onverwachtse hoek. Werd in de eerste week Danielle gevraagd om in te vallen aan de balie. Dus die heeft heel wat dagen achter de balie gewerkt. Verder heeft ze de grips schoon gemaakt. Dus werk genoeg.

Gemiddeld maakte ik 2 tot 3 tattoos per dag dus lekker druk
Zondag was onze laatste dag en zijn we met de groep uit eten geweest en daarna naar een barretje. Dit was te gezellig. 1 van de artiesten kwam de volgende dag niet want die was iets te lang door gegaan. De rest keek aardig slecht uit. Dus geen walk ins aangenomen. En dus niet getatoeëerd die dag.

Vandaag is onze laatste dag in Australia.
We hebben alle laatste dingen gedaan en alles afgesloten.
We wachten nu tot onze huisgenoot met de pizza's thuis komt en we samen gaan eten met een biertje er bij.
Morgen vroeg om 10 uur vliegen wij naar lombok. om daar 3 dagen lekker te genieten. In een super mooi hotel. daarna nemen wij de boot naar Gili eilanden voor 2 nachten dit moet een schitterend eiland zijn. Met hele witte stranden en super mooi om te snorkelen. Daarna nemen wij de boot naar Bali.
En hier blijven wij 13 dagen lekker uitrusten en strand hangen.
Jullie denken natuurlijk dat doen jullie al een jaar.
Maar schijn bedriegt in dit geval. in deze 10,5 maand hebben wij 8 maanden gewerkt.
Maar je hoort ons niet klagen

Vervolgens naar kuala lumpur 2 nachtjes en dan alweer terug in NL.

See you there

  • 14 Mei 2014 - 14:24

    Gea Gossen:

    Ha Danielle en wilco. Zo te horen hebben jullie een super werk en vakantie gehad. Jullie hebben echt genoten en zo hoort het ook.ik hoop dat jullie de laatste paar weken ook gaan genieten. Tot over een paar weken spreken mekaar gauw.
    Gea gossen.

  • 14 Mei 2014 - 17:14

    Karin:

    Hey wilco en Danielle,

    De tijd vliegt als je het leuk hebt. De maanden zullen bij jullie ook voorbij gevlogen zijn.. Nog een paar weekjes echt vakantie en dan weer op hollandse bodem. Er zijn een paar mensen die niet kunnen wachten.
    Tot over een paar weken. Maar nog even genieten!
    groetjes de smitty's

  • 14 Mei 2014 - 17:33

    Jeannette Geel:

    Wat een mooi avontuur weer. Ben echt wel jaloers, geniet er maar lekker van! Wil dolgraag iets van jou op mijn nieuwe buik hihi! Enjoy xxx

  • 14 Mei 2014 - 19:25

    Gerda:

    Ben heel jaloers;-)! Heel veel plezier in Indonesië!!! Geniet er nog maar even van:-)!
    Groetn uut Easterfield!

  • 14 Mei 2014 - 20:43

    Henk En Marijke:

    Hallo Tattooshoppers

    Wat een mooi verhaal, nu nog de laatste loodjes en jullie spreken weer hollands.
    Wij kunnen niet wachten dat jullie terug zijn, nog even afzien, eerst weken tellen en dan dagen en uren .
    Geniet van jullie vakantie en stuur een paar foto's door kunnen wij ook genieten op afstand.
    Let goed op elkaar, zodat we jullie gauw weer terug zien.

    Heel veel liefs en kusjes henk en marijke en pascalxxxxxxxxxxxxxx

  • 14 Mei 2014 - 23:14

    Erna:

    Hè allebei mooi verhaal het was een mooie reis en avontuur ,nu nog een
    Mooie vakantie er achter aan die ook zeer verdiend is !!
    We gunnen het jullie n
    Van harte maar zijn ook blij als jullie weer terug zijn.
    Geniet ervan liefs uit Parijs
    Groetjes jan en erna

  • 15 Mei 2014 - 09:52

    Lisa En Jarno:

    Hee toppers...

    Een hele goede reis en geniet lekker van jullie vakantie.

    Groetjes ons en tot over een paar weken.

  • 15 Mei 2014 - 10:18

    Leonie:

    Hey Danielle en Wilco,

    Wat een mooi verhaal weer.
    Geniet van jullie verdiende vakantie.
    Tot binnenkort in Nederland.

    Liefs Leonie

  • 17 Mei 2014 - 13:17

    Opa En Oma:

    Hoi Wilco en Danielle
    Wat fijn dat we weer zo ''n mooi verhaal mogen lezen
    het was weer super mooi
    we zijn nu weer een beetje op de hoogte
    Nu over een paar weekjes zijn jullie weer thuis
    pas goed op elkaar Dikke Knuffel en Groetjes

    Van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wilco

Wij gaan samen backpacken en werken in Australië. De bedoeling is dat wij een camper kopen in Australië. En tegen de klok in Australië rond reiden langs de kustlijn. daarnaast zal ik in verschillende shops tatoeëren. Dit om het budget op niveau te houden. Daarnaast zal Danielle ook verschillende baantjes gaan doen.

Actief sinds 01 Mei 2013
Verslag gelezen: 1648
Totaal aantal bezoekers 21212

Voorgaande reizen:

01 Mei 2013 - 31 December 2013

7 weken voor vertrek naar Australië

Landen bezocht: