YES on the road again. Perth/Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van wilco danielle - WaarBenJij.nu YES on the road again. Perth/Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van wilco danielle - WaarBenJij.nu

YES on the road again. Perth/Adelaide

Door: Wilco

Blijf op de hoogte en volg wilco

28 December 2013 | Australië, Adelaide

Heey allemaal.
Naar een tocht van meer dan 4500km zijn we nu aangekomen in Adelaide. Hoe cool.

Maar laat ik bij het begin beginnen.
16 dec was het dan eindelijk weer zover. We gingen weer op road trip.
De dag ervoor waren we nog heerlijk uiteten geweest met de tattoo shop. Op kosten van de baas. Dat klinkt altijd goed. En dat was het. Heerlijk Japans gegeten.

Wij natuurlijk al helemaal ready en gepakt om te vertrekken. En natuurlijk ook weer vol zin in de trip. Werden we wakker om 6 uur s`ochtends.
Nouja dan maar starten met de trip dacht ik zo. Het was toen nog lekker cool dus goed te doen.
De eerste km van de trip gingen richting bunburry een leuk plaatsje met super witte stranden. Daar dan ook gelijk maar onze eerste plons in de zee gemaakt.
Snel wat noodles gemaakt. Die pakken vliegen er door. Ik denk dat wij met spleet ogen terug komen. zoveel noodles als wij eten.
Maar goed naar het eten door gereden naar busselten. Een beetje een Zweeds dorpje met leuke blauwe huisjes op een lange pier over de zee. echt heel erg leuk en apart. zie de foto`s. (Anders de foto`s op Facebook.) Toch maar weer door gereden voor het volgende op onze lijst. Canalrocks. Wat moeten we ons daar bij voor stellen. Spectaculaire coastline stond er bij. Toen we aankwamen. Ons mondje viel open. echt super tof. En klif recht naar beneden en dan super ruwe zee daar tegen aan. Het was maar goed dat er stond einde weg anders was je er zo af gereden want je ziet het niet aankomen. Zo in eens in de grond weg.
Naar dit gezien te hebben snel weer in de camper gesprongen en door want we zouden deze dag bijna 700km maken.
Hierna nog door mooie wijn gaarden gereden door een leuk surf stadje genaamd margeret river. Wel heel gaaf normaal maar niemand was aan het surfen nu want er was 3 weken geleden iemand dood gebeten door een haai daar. Dus voor ons lekker rustig om te zwemmen. haha grapje.
Niks te doen dus daar. Dan maar weer verder. Toen opzoek gegaan naar een camping de gene die wij voor ogen hadden was gesloten. Lekker waardeloos. Dus nog maar ff 60km erbij op gebrand. Alsof het niks is.
Hier in een bos gestaan. Nou heb je in deze bossen geen kiosk waar je moet betalen maar een brievenbus. 15 Dollar was de camping. Maar wij hadden alleen nog maar 50 dollar. Een tip zit ik niet aan te denken. Nou ja dan maar s`ochtends vroeg 6 uur maken dat we weg komen.
Sorry. Maar wel gratis overnachting.
Oja wat ik er wel bij wou zeggen dat was op deze camping maar eigenlijk overal onder het midden van Australië. Je wordt gestoord van de vliegen. En niet een klein beetje. Ik klaag niet over een vliegje in mijn gezicht maar wel als er 7 om je gezicht vliegen. en dat constant. 1 HEEL groot nadeel aan Australië. Er zijn spuitbussen voor maar werken niet perfect.
Wou ik toch ff zeggen. Niet dat jullie denken dat wij in een droom wereld leven. Wij hebben het soms ook wel zwaar. Nou ja okee heel soms ;)

Dag twee.
Zo dat was een drukke dag 1 trouwens al heel wat getypt.

Dag twee wat ik net al zij was heel vroeg begonnen. Voor ons een groot voordeel want nu is het nog lekker cool. En kunnen wij ons koelkastje ook lekker cool houden. Want die is alleen aan als wij rijden.
Het eerste waar wij naartoe gaan vandaag is een boomtop wandeling. En ja dat is speciaal want deze bomen zijn heel erg hoog en heel erg breed. De dikste boom kon een auto in staan.
Echt zeker de moeite waard geweest. we hebben echt genoten. De foto's spreken voorzich denk ik.
Wij voelde ons net kaboutertjes.

Het volgende van die dag was greenspool zo helder water echt heerlijk. Hiernaast was ook nog een olifanten pool. Zo grappig mega grote stenen die bij elkaar op een kudde olifanten leek. Ook bij deze zie de foto`s.
De volgende plek die wij tegen kwamen was Albany hier was een brug van stenen gewoon gemaakt door natuur. Het water ging onder de stenen door. Heel apart.
Later een stukje doorgelopen naar de blowholes dit zijn gaten in de stenen die als het water er door komt grote fonteinen maakt helaas was het water niet hoog genoeg. Maar acht boeie dat hadden we ook al gezien op onze vorige trip. haha. Kun je naar gaan hoe verwend wij zijn.
We waren nog wel even getrakteerd op een slang. Waar ik bijna op ging staan toen we de trap af gingen. Het was maar een kleintje maar in Australië licht altijd wel iets op de loer. Dus maar goed dat wij altijd oplettend zijn. En ik in America al op slangen getraind ben.
Dus ik kon hem ontwijken. Op een halve meter.

Weer terug naar de camper gegaan. Even een heerlijk soepje klaar gemaakt. Door mijn chef kok ;) zitten er zo veel vliegen in de camper dat ik weer eens een keer gek wordt en om me heen mep, bord soep op de grond. SHIT Nee he. Echt de hele camper onder de champignon soep. Wat een schoonmaak werk.

Nu worden de dag verhaaltjes iets korter.
Dit komt omdat wij de nallabor op gaan. Een woestijn weg van 1500 km. En daar is niks aan. Helemaal niks te zien.
1 Heel klein dingetje. De langste rechte weg van australia zit hier in verwerkt. 114 km kaarsrecht rijden.
Toch hebben wij ons niet verveeld. Lekker door crossen. De eerste dag 733 km gemaakt.
De volgende dag ook weer heel erg veel gereden.
En toen waren wij er eindelijk door.
Ons grootste geluk was dat wij super slecht weer hadden 22 graden en veel regen. Wat dus goed was voor de auto en de banden. En voor ons.
Later spraken we mensen die hem 2 dagen voor ons hadden gekruist die hadden 44 graden. en 2 klapbanden.

Naar 3 dagen in de woestijn dan eindelijk weer in een echt plaatsje aangekomen.
Helaas weer zoon aboriginal dorpje waar je niet gelukkig van wordt. Behoorlijk crimineel.
Dus snel door gegaan.

Eindelijk aangekomen bij de punt naar beneden Echt schitterend. Hier hebben we echt genoten. We hebben op het strand geslapen met de camper. Wat echt heel cool was. Alleen kwamen we vast te zitten. Maar goed wij zijn relaxt en hebben de hele dag de tijd. Dus ik van dit moment maar ff gebruikt gemaakt en Danielle geleerd hoe je er dan uit komt. Wel heel grappig want er lag een oude strijk tafel weg te roesten aan de kant. dus die gebruikt om uit te rijden.
En geholpen door een paar hippies die daar ook stonden.

Super leuk stel lange dreadlocks en 3 kinderen met dreads. Allemaal rond racen over het strand op cross motortjes.
Toen heb ik voor de kids de kettingen nog even opgespannen.
Zo helpen wij gipsy's elkaar ;)

OJa deze hippie gast had als werk slangen vangen die kleine kinderen elke keer jellyfish uit het water vangen en mee gooien. haha echt grappig.

Op het moment dat wij zijden dat ik bijna op een slang was getrapt vroeg hij naar de foto.
Deze slang had hij nog nooit in het echt gezien zo zeldzaam.
Wel grappig. Is mooi voor het verhaal.

in deze hele punt naar beneden waren allemaal haven plaatsjes met allemaal vissers. echt super gezellig dus hier hebben we een paar dagen rond gehangen.
Ik ben aan het vissen geweest op calamary kleine inktvis. Die heel goed te eten is. Lekker goedkoop zo ook.
Wel heel gaaf elke keer als wij aan het vissen zijn zitten er wel 20 grote albatrossen bij ons. Die vogels zijn echt zo groot echt nice.
Danielle geniet er ook met volle tegen van. Die is maar in de weer met haar camera en boeken.

Naar een aantal dagen dan toch onze toch door gezet naar Adelaide.
Voor tijd nog 1 keer overnacht in een boscamping.
Pap dit ga jij geweldig vinden.
We kwamen bij een huis aan wat de camping zou zijn.
Toen we hadden ingeboekt bleek dat we nog 3 km de outback in moesten rijden naar een bosje.
Hier zou ook een douche en wc zijn. Okee wel heel primitieve zij ze er bij.
Toen vond ik het al schitterend. Zie de foto`s
De wc was een wc in een grote pvc buis als huisje er om. met doeken daar om om de insecten buiten te houden.
Daar achter stond een grote bak water met een zonnepaneel er op die de wc in werking zette om door te spoelen. Deze opstelling was al grappig.
Maar toen we bij de douche aan kwamen werd het nog leuker.
10 douches waren er. Het was een katrol met een emmer er aan. In een hokje.
Dan moest je eerst via een andere emmer warm water halen aan de andere kant van het gebouwtje. dit kwam uit een kraantje die ook uit grote vaten opgevangen water kwam. Dit water werd opgewarmd door gas flessen met accu's er aan om de pomp te laten draaien. haha wat een genie om zo iets te maken.
Je kon 1 min douche dan was je emmer leeg en moest je met de blote kont weer door het gebouwtje rennen. Het was in het bos dus er kwam nog een dikke spin mee kijken ook. super wat een camping. 5 sterren van mij.

okee ik ga dit verhaal op splitsen anders wordt het te lang.
Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben.
Ik lees het wel hier onder als je het leuk vond

• 28 December 2013 - 08:04

Lisa En Jarno:

Hee levengenieters..

Wat weer top wat jullie weer gedaan en gezien hebben om jaloers op te worden.
    Probeer volgende keer even een selfie te maken met zown dikke vogel.
    En op slangen staan(fietsen)zit dus in de familie..haha
    Blij dat alles goed gaat en dat jullie veilig aangekomen zijn.
    Geniet heerlijk van de nieuwe woonplek.

Trots op jullie

• 28 December 2013 - 08:28

Erna:

mooi verhaal weer wat beleven jullie veel mooi man !
    lekker toeren in een campertje in een fantastische landschap wat wil je nog meer.
    af en toe een eng beest tegen komen moet je maar op de koop toe nemen.
    maar gelukkig weten jullie waar je op moet letten.
    en lekker onder zo'n primitieve douche dat is echt wel wat voor jullie alhoewel ik denk dat danielle toch liever een ligbadje wil haha.
    geniet nog maar mooi van jullie fantastische reis en morgen komen henk en marijke gezellig bij jullie en kunnen jullie samen genieten ,veel plezier nog daar en zien uit na het volgende verhaal
    en alvast een HAPPY NEW YEAR
    veel liefs jan en erna xxxx

• 28 December 2013 - 09:19

Annette:

Hey lieverds.. mooi verhaal maar ook fijn om weer wat van
    Jullie te horen ...enne die spleetogen trekken wel
    Weer bij als jullie terug zijn en aan de aardappels
    Moeten...haha heel veel plezier nog en dikke kuzzzzz
    Ons ....

• 28 December 2013 - 09:55

Gerda:

Mooi mooi mooi man..... Wat een prachtige reis maken jullie!!!! Ik ben echt jaloers hoor!!! Onze tijd komt ook nog wel;-)! Wij gaan vanavond nog ff een leuk feessie maken met je pa en ma en dan gaan we ook nog even op jullie proosten! Veel plezier nog en een hele fijne jaarwisseling daar in het verre land! Groeties uut het ook zo mooie Easterfield! Eddy en Gerda

• 28 December 2013 - 10:54

Gea Gossen:

Ha Danielle en wilco fijn dat jullie weer zo veel beleven. Vandaag is de dag dat henk en marijke vertrekken naar schiphol.hoop dat jullie dan ook veel beleven met elkaar.zou zeggen al vast gelukkig nieuw jaar en een dikke kus van deze kant
    . Gea Gossen.

• 28 December 2013 - 13:13

Opa En Oma :

hoi Wilco en Danielle
    Wat fijn dat we weer wat van jullie horen
    wij hebben weer echt genoten van jullie belevenissen
    en dat is wel heel veel wat jullie allemaal zien zo mooi de omgeving
    Nou wij kijken weer uit naar jullie volgend verhaal
    Wij wensen jullie nog een heel gelukkig nieuwjaar toe
    En heel veel liefs en plezier op jullie verdere reis
    Dikke knuffel voor jullie allebij
    Groetjes van Opa enOma en CHelly

• 28 December 2013 - 16:33

Karin:

Hoi, hoi,
    Wat een zwaar leven hebben jullie toch kilometersssssssssss rijden overal vliegen om gek van te worden en dan die slangen vreselijk!!!!!!!!!!Ik heb medelijden met jullie, je zult er maar moeten verblijven.
    Nee dan ben ik toch blij dat we gewoon in Holland zijn heerlijk, geen vliegen en slangen heerlijk regen geen woestijn. Jaloers? neeeee ruilen jaaaaaaaaaaaaaaaaah
    ;-) ;-) GEWOON DOORGAAN MET HET GROTE AVONTUUR!
    en een heel goed 2014!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes van de smitty`s van het Emmererf

• 31 December 2013 - 16:13

Jaap En Tiny:

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!
    ennog een fijne tijd samen

groetjes,jaap en tiny

• 06 Januari 2014 - 15:09

Gerrit&Ria:

Hallo gipsy's
    Hier een mailtje uut Ommen.
    Henk nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    En verder wensen we jullie een goeie reis en veel plezier.